Sunday 17 April 2011

hari ini.

aku tak tahu ape yang membuatkan aku nak buat blog hari ini.mungkin sebab aku dah bosan dengan hidup aku di terengganu ni..iya,aku belajar disini. jauh tercampak dari terengganu. dan sejak aku belajar di terengganu jugalah aku jarang bercinta.Adakah lelaki di terengganu sudah pupus? ouh tidak,mungkin aku yang tak mahu bercinta.entah,aku juga confused kadang2 rasa nak bercinta,bila da dapat mula la serabut kepala. kenapa ya? urmm....ya,sekarang aku single. Ada juga orang sering berkata "untunglah bf you dapat girlfriend mcm u.comel,cantik,model pulak tu.kalau lah i kenal u dari dulu i pilih u jadi wife i." Aku tersentap & terdiam tak tahu nak jawab apa.Aku kadang2 tak percaya apa yg mereka perkatakan.Adakah sebab nak menjaga hati?ataupun apa yg mereka katakan itu adalah realiti? kalau realiti kenapa aku tak seperti wanita2 lain? yela maksud aku, diorg ada yang lelaki sanggup berebut2,bergaduh2 nk tgk siapa hebat dpt memiliki wanita tersebut. Aku jeles juga tgk2 gmbr couple,wedding album,sweet je.. Malu juga aku bila aku tgk diri aku,takde apa2.. Ya,pernah juga orang bertanya, "model mcm you ni mesti dah ade boyfriend kn?xkan lah xde..." Aku pun menjawab "i xde bf." Rimas juga bila kwn2 brtanya "siapa bf u? lama ke kapel?mcm mana bole kapel?kenapa you xde bf?" Aku pun buntu nk jawab..adakah sebab aku jual mahal?mungkin.mungkin juga aku tak bersedia lagi. tapi hati ni sunyi,kadang2 aku menangis kenapa hidup aku mcm ni..terkenang kenapa aku lepaskan cinta aku masa aku bercinta dulu.kenapa aku tinggalkn dia... urmm..dah tak guna menyesal, ex bf aku suma dah ada gf baru.. aku tumpang gembira utk mereka,tapi bila melihat gmbr dia n gfnya,tiba2 air mata aku berlinang..alangkah indahnya kalau dlm gmbr itu digantikn dgn gmbr aku & dia. ya,menipu lah kalau aku cakap aku takde rasa nak bercinta. aku mengaku aku memang ada rasa cinta,sayang,mahu dikasihi sperti orang lain.mungkin aku tak jumpa lelaki yang mahu mencintai aku seadanya. ya,mungkin dia ada diluar sana,mungkin juga tidak..urmm..aku percaya tuhan itu Maha Melihat..mungkin Dia mahu menguji kesabaran aku dalam menunggu cinta yang aku impikan.aku berharap yang terbaik.itu saja.

2 comments: