Friday 2 September 2011

berat hati.

assalamualaikum.

perasaan yang aku rasa sekarang ini,
 
"berat hati mahu pulang ke uitm terengganu."
"sakit hati sebab dah tangguh masa lama sangat, nak bagi hadiah hari jadi utk abg angkat 17ogos yang lepas. sampai sekarang tak sempat bagi. bila ajak jumpa, dia busy busy busy. okay okay, aku kena faham. he's a married man. mesti busy dgn keje, anak bini semua.. haih! aku punya rasa excited nak bagi hadiah pun masih ada,tak hilang2 lagi. cume ada bercampur sikit rasa geram + bengang."
"secara jujur aku memang tidak suka + menyampah + frust + sakit hati + sedih dengan apa yang aku lalui di tempat pembelajaran aku sekarang."
"hati dah mula berketuk-ketuk nak bercinta. okay, nasib baik aku dah tak ramai kawan lelaki. ouh,siapa je kawan lelaki aku, rasanya tak sampai sepuluh orang. well, bagus juga mcm tu, takde aku pening sangat. if jumpa the best guy pun, xde la kes2 curang. insyaallah. haih! apa aku merapu ni.. chaiittt!"
"rindu nak ada kawan ramai2 pastu konvoi naik basikal ramai2 pegi serbu raya rumah orang.. eeee....! rindu! last buat mcm tu masa darjah 5,skola rendah lagi..seronoknya skola rendah,masa tu tak pikir apa2 pun.tiap2 ari keje nak main je,happy je.."
"rasa sedih, sebab orang dah lupa kat aku. bila aku cerita problem, masing2 buat tak tahu, ataupun respon "entahlah,tak tahu nk ckp mcm mana"."
"sekarang ni tiada siapa pun faham tentang aku & hidup aku. aku tak kesah problem aku org tak amik tahu,sbb aku pun kdg2 tak suka bercerita problem aku kat orang sesuka ati aku..ada masa aku share,ada masa tidak. tapi aku sedih sbb orang mcm dah jauh dari aku.entah,perasaan ni sedih + confused sikit."
"rasa bangga dgn diri sendiri sbb mampu delete fb sendiri disaat nama sedang menaik.melepaskan peluang mcm tu je. bodoh juga aku buat mcm tu,tapi cuba fikir,siapa yg suka bakal suami,atau suami, yg tgk gambar isteri dia ada lelaki lain simpan?even photographer pun,tetap lelaki lain kn? aku tak nak suami aku jadikan itu sbg isu. well,nak jadi isteri yg baik msti kene korban sikit2..so,nak tak nak satu hari nanti aku kene stop pekerjaan aku ni..sampai bila kan?"
"dalam kepala aku asyik terfikir, lepas ni kalau jumpa lelaki yg sesuai,terus kahwin.tak payah nak bercinta lama2.. bercinta lama2 lepas kahwin jelah. penatla, kapel2, break. kapel2,putus.. mcm buang masa je..memang,sia-sia mcm tu.but, tak salah mengenali kan? ahh..complicated la."
aku da mengantuk. ini je mampu aku taip hari ini. esok dah balik terengganu. malasnyaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!! tak sukaaaaaa..... hmmmm... goodnite.assalamualaikum.
 
 
 

No comments:

Post a Comment